Saturday, 15 September 2012

Tedy bear utk dijual(f0r kapel n n0rmal)

hary nk bagi thu mak l0ng ika ade buat bisness kecil-kecilan iaitu buat tedy bear untuk konv0 n kapel n for n0rmal jgx .
nk tgk contoh dye sila scroll dibawah yerr.

Mini Teddy Bear - Normal

Jenis : Teddy bear biasa (ber"reben")
Size : 7cm
Color : White Cream / Light Orange / Dark Brown / Pink* & Blue*
Ciri-ciri : Setiap teddy bear akan disertakan "handphone string" color hitam, riben kecil dan berlogo "Louis Vuitton-LV" di telinga serta tapak kakinya.

Harga vs kuantiti :
1~500pcs = RM1.80pc (Promosi RM1.60 sehingga diberitahu kelak)
501~1000pcs = RM1.70pc (Promosi RM1.60 sehingga diberitahu kelak)
1001~2000pcs = RM1.58pc
2001~3000pcs = RM1.49pc
3001~4000pcs = RM1.43pc
4001~5000pcs = RM1.38pc

* Pink/Blue - Limited-booked! (May & June's 2012 sales out of stock)
(Good news! Pink, Blue, Light Brown will be ready by 4th July!)
**Harga di atas tidak termasuk pos ye.. 

Teddy Bear - Warm White

Teddy Bear - Light Orange
Teddy Bear - Dark Brown
"LittleWeeny" Teddy Bear

Mini Teddy Bear - Wedding Couple

Jenis : Teddy bear Wedding (with flower, hat & gown)
Size : 7cm
Color : white cream
Ciri-ciri : Setiap teddy bear akan disertakan "handphone string" color hitam, Wedding gown, veil, flower, cot & hat.


Harga vs kuantiti :
RM6.00set = min 1set (set=bride & bridegroom/pengantin lelaki & perempuan)

**Harga di atas tidak termasuk postage ye..



Mini Teddy Bear - Convo

Jenis : Teddy Bear Convo (with cap, scroll & gown)
Size : 8cm
Color : Light Yellow / Brown / Pink
Ciri-ciri : Setiap teddy bear akan disertakan "handphone string" color hitam, convo cap, convo scroll and convo gown.

Harga : RM2.70pc (Limited! Warna mengikut stok sedia ada sahaja.)
  
**Harga di atas tidak termasuk pos ye..


hah , ade yang berminat tak dgn tady bear diatas . boley lha emel kat premium.doorgift@gmail.com atau boley pgy kat lawan web nih untuk tahu dgn lebih lanjut http://littleweeny.blogspot.com/
http://littleweeny.blogspot.com/2012/03/mini-teddy-bear-convo.html




Friday, 14 September 2012

Tip-tip belajar dan menghadapi pepriksaan

rase nk kongsikan tip lah korang sume especiallyf0r PMR candidates . y0ur exam is ar0und the corner. perasan x perasan korang ade 47 hary lgy yer.s0 pndaikan lah gune mse erk..ika pom dh nk exam SPM tpy thn depan lah . so kite sme2 guna tips2 yang ade untuk kebaikkan bersma. same2berjaya .
Pelajar yang mengamalkan cara belajar yang betul akan lebih mudah mencapai kejayaan berbanding dengan pelajar yang belajar tanpa mengikut tatacara yang bersistem. Berikut ini disenaraikan dua puluh kaedah belajar yang berkesan untuk membantu pelajar berhadapan dunia peperiksaan.
Pertama – Tidak mensia-siakan biar pun seminit
Seorang pelajar yang cemerlang menggunakan masa yang teruang, masa pertukaran kelas, masa menunggu kereta sewa, masa sebelum hidangan makanan. Mereka boleh membaca satu atau dua soalan objektif atau ulangkaji pelajaran yang telah mereka baca.
Kedua – Membawa buku ke mana sahaja mereka pergi
Amalkan sikap membawa buku setiap ketika. Sikap ini bukan bermaksud kita mesti membaca buku tersebut. Kemungkinan diri anda tidak membaca apa-apa , tetapi ia memupuk jiwa bersungguh-sungguh dengan kewajipan terhadap pelajaran. Sikap ini membolehkan anda menyemai budaya belajar yang positif dan sikap bertanggungjawab terhadap pelajaran.
Ketiga – Gunakan masa awal pagi
Gunakan sepenuhnya masa awal pagi untuk mengulangkaji pelajaran yang anda lemah. Pupukan semangat belajar pada awal pagi biar pun anda tidak terasa mahu membaca. Usaha ini akan menyemai semangat yang kental terhadap pelajaran dan membolehkan anda mulakan hari tersebut dengan azam untuk berjaya.
Keempat – Buat nota ringkas
Pelajar yang cemerlang sentiasa membuat nota ringkas. Nota tersebut adalah untuk membolehkan anda merujuk kembali apa yang telah anda baca. Ia tidak menjamin ingatan anda tetapi ia meningkatkan kuasa ingatan anda. Dengan adanya nota ringkas, ulangkaji sehari sebelum peperiksaan menjadi lebih mudah.
Kelima – Mengikut jadual sepenuhnya
Aturkan masa untuk setiap aktiviti yang anda hendak lakukan pada hari tersebut. Patuhi jadual belajar anda tanpa syarat. Jangan ikut perasaan. Biar pun anda tidak suka belajar pada sesuatu masa, buka sahaj buku dan membacanya. Jika anda mempunyai disiplin yang kuat terhadap hidup, anda tidak akan lalai terhadap tanggung-jawab belajar. Pastikan anda peruntukkan masa untuk setiap mata pelajaran pada setiap hari jika anda mahu mencapai kegemilangan dalam semua mata pelajaran.
Keenam – Mencuba soalan tahun lalu
Pelajar cemerlang memperuntukkan masa untuk menjawa contoh soalan setiap hari. Ini akan membiasakan dirinya dengan corak soalan yang sering keluar dalam peperiksaan dan bagaimana menjawabnya. Pelajar yang hanya begitu kepada buku teks tidak akan lulus dengan cemerlang kerana mereka tidak biasa dengan corak soalan peperiksaan.
Ketujuh – Ulang sebanyak kali yang boleh
Setiap fakta yang dibaca akan terus diulang sebanyak yang mampu. Tidak ada had ulangan yang akn dilakukan, Selagi ada masa, anda boleh mengulangi apa yang telah dibaca biar pun anda sudah faham atau sudah mengingatinya. Semakin banyak anda membaca, semakin tinggi keyakinan diri anda untuk lulus dengan cemerlang.
Kelapan – Sentiasa menanya kalau tidak faham
Dekatkan diri dengan guru dan guna setiap kesempatan yang ada untuk menjawab kemusykilan anda. Biar pun anda sudah faham , anda masih boleh menanya. Ini akan menguatkan kefahaman dan ingatan anda. Anggapkan guru anda, kakak atau abang anda, kawan-kawan anda sebagai orang yang boleh membantu anda dalam hal ini.

Kesembilan : Berikan penumpuan pada pelajaran yang lemah

Jika anda lemah dalam bahasa Inggeris atau matematik, peruntukkan masa yang lebih untuk ulangkaji. Elakkan memilih mata pelajaran yang disukai dan abaikan mata pelajaran yang anda kurang suka. Buat tanda pada bahagian yang anda rasa perlu penumpuan lebih. Gunakan simbol dan lorekkan bahagian yang anda anggap penting. Jangan jadikan tidak faham, tidak ingat atau tidak pandai sebagai alasan untuk berhenti ulangkaji.
Ke sepuluh : Mengunjungi perpustakaan
Rapatkan dengan kawan yang mahu belajar. Perhatikan bagaimana mereka belajar dan semarakkan jiwa yang kuat seperti mereka. Tukar pendapat antara satu sama lain. Berikan penemuan dan berkongsi soalan yang anda buat dengan mereka. Ini akan mengaktifan suasana tolong menolong dalam haluan memajukan pelajaran masing-masing.

Ke sebelas : Menjadi model dalam rumah

Jadikan diri anda sebagai contoh kepada adik-adik lain. Beritahu mereka “Jangan membuang masa dengan aktiviti-aktiviti yang tidak menyumbang kepada masa depan.” Semakin anda memberi galakan untuk mereka , semakin tinggi semangat anda untuk menjadi contoh kepada mereka. Apa yang anda serukan akan menjadi panduan dalam hidup anda sendiri.
Ke dua belas : Imbangkan masa kokorikulum dan akademik
Jika anda berada dalam tahun peperiksaan , jangan terlalu menumpukan perhatian pada kokorikulum kerana ini akan melalaikan diri dalam bidang akademik. Jika anda mahu berjaya dalam akademik, anda perlu mempunyai masa ulangkaji yang cukup di rumah. Masa ulangkaji untuk SPM ialah dalam lingkungan 5 jam ke 6 jam sehari. Jika masa minima tersebut tidak dipenuhi, anda mungkin perlu berjaga malam atau bangun pagi.
Ke tiga belas : Belajar mengikut rentak sendiri 
Jangan membandingkan diri dengan pelajar yang mantap dalam prestasi peperiksaan. Anda perlu mebgenal rentak sendiri dan pastikan anda mematuhi rentak tersebut. Jika anda seorang pelupa, pastikan anda mengatur masa ulangkaji kedua atau ketiga pada minggu-minggu yang akan datang. Jika anda perlukan bimbingan tambahan , dapatkan tuisyen.

Ke empat belas : Persiapan minda sebelum ulangkaji 

Lelapkan mata untuk beberapa minit dan wawasankan hidup anda kelak. Apa yang anda hendak capai. Apakah corak hidup yang anda hajatkan. Apakah yang hendak anda berikan kepada ahli keluarga serta ibu bapa anda sebagai tanda kasih sayang dan terima kasih. Adakah anda berhajat hendak mengharumkan nama keluarga dan negara anda ? Apakah kejayaan peringkat remaja yang membanggakan diri anda dan keluarga anda? Bila anda membaca buku, kaitkan dengan hidup anda. Anda bukan sekadar mahu lulus cemerlang dalam peperiksaan , anda mahukan hidup yang baik dan berkualiti.
Ke lima belas : Elakkan gangguan emosi
Semua perkara yang merunsingkan dan mengganggu konsentrasi waktu belajar perlu diketepikan. Beritahu diri anda , “saya tidak relakan masa depan saya tergadai oleh okr yang remeh-temeh ini.” Sebaik pemikiran atau perasaan negatif timbul, tuliskan pada kertas . Layankan semua gangguan ini selepas peperiksaan. Anda boleh gunakan musik latar yang lembut untuk menjadikan suasana belajar lebih menyelerakan (jika sesuai).

Ke enam belas : Kurangkan kerja rumah tangga 

Jika anda pada tahun peperiksaan , maklumkan hajat anda untuk berjaya dan minta adik-adik anda menolong anda dalam beberapa aspek kerja rumah tangga. Amalkan sikap tolong menolong dalam keluarga. Bila masanya mereka yang menduduki peperiksaan SPM, sama-sama menolong dirinya. Budaya berkongsi beban kerja rumah tangga seperti mencuci kasut, menyapu lantai dan lain-lain akan memberi lebih masa untuk anda belajar.
Ke tujuh belas : Rancangkan jadual ulangkaji setahun
Tetapkan ulangkaji anda sehingga bulan September. Sebulan sebelum peperiksaan , anda perlu siap ulangkaji. Pastikan setiap mukasurat dibaca, dan setiap soalan dijawab. Ini boleh dilakukan dengan membahagikan bilangan mukasurat buku dengan bilangan hari yang ada. Jika anda gagal mengulangkaji mukasurat berkenaan pada hari yang ditetapkanm pangkahkan dengan besar menggunakan pensil. Pastikan anda membaca mukasurat ini sebelum peperiksaan tiba. Tapi, sebelum anda membaca mukasurat yang terhutang, pastikan anda telah siap ulangkaji mukasurat yang ditetapkan untuk hari tersebut.
Ke lapan belas : Belajar menyesuikan diri dengan semua keadaan
Biar pun rumah anda bising, panas atau kurang selesa; ia tidak menjadi penghalang untuk anda mengulangkaji. Kadang-kadang , kita perlu belajar menyesuikan diri dengan kekurangan yang ada. Semakin mencabar keadaan anda , semakin besar ujian ketahanan diri anda. Beritahu diri anda , “biar apa yang berlaku, saya tetap dapat menjalankan tugas saya kerana saya seorang yang tahan lasak.”
Ke sembilan beas : Berhati-hati dengan kawan yang tidak sehaluan dengan anda 
Jika anda mahu belajar tetapi rakan-rakan anda tidak suka belajar. Mereka cuba mempengaruhi anda dengan seribu satu jenis kegiatan yang hanya membuangkan masa anda. Berani berkata “tidak” dan menolak mereka dengan lembut. Jangan sekali-kali menjadi mangsa kepada mereka kononnya anda tidak mahu melukakan hati mereka. Jika anda mengikut rentak mereka, anda akan melukakan masa depan sendiri.
Ke dua puluh : Terus belajar biar pun tidak menampakkan kemajuan
Jangan mengukur prestasi anda kerana tidak menampakkan kemajuan yang nyata dalam keputusan peperiksaan sekolah. Setelah berbulan-bulan anda bertungkus-lumus, anda mungkin mahu kemajuan dalam keputusan sekolah. Sebenarnya, penilaian sekolah tidak menggambarkan anda pasti akan lulus atau gagal dalam peperiksaan akhir tahun. Teruskan usaha dan jangan berhenti.
Ke dua puluh satu : Terokai bakat dan minat anda
Sambil anda berjuang untuk peperiksaan SPM, peruntukkan masa juga untuk bidang yang anda hendak ceburi. Mungkin anda minat dengan bidang kedoktoran, baca majalah dan bahan rujukan am yang berkaitan dengan cita-cita anda tersebut. Gunakan bakat anda untuk berbakti kepada keluarga atau sekolah anda. Jika anda minat dalam bidang kejuruteraan, peruntukkan masa untuk belajar membaiki kereta atau anda juga boleh menolong kawan anda membaiki kereta mereka. Kegiatan sedemikian menjadikan makna pembelajaran lebih nyata. Anda tahu mengapa anda belajar kerana anda mempunyai hala tujuan yang nyata.
Kesimpulan Belajar adalah suatu seni. Jika anda tahu menguasai seni tersebut , anda boleh berjaya biar pun diri anda mempunyai beberapa kekurangan. Semoga lembaran ini menguatkan ikhtizam anda untuk mencapai prestasi yang lebih cemerlang dalam pelajaran.



Kempunan nk iPH0ne







Bercakap sal ip0ng , kempunan gile nk iph0ne nih . xkisah lah iph0ne 3 , 4 ,5 , 4s ke ?dpt salah antara tuh dh kire ok dh . bile lah boley dpt nih . macam menunngu bulan jatuh ke riba lah pulak . jangan berangan lah ika oii . jgn harap lah kau akn dpt . BB pom xpernah dpt ni kan pula iph0ne . berangan je lebih . sape lah yang bermurah haty nk bagi ak mnda alah yang mahal nie . dh kempunan gile . jeles tgk owg lain dpt . jeles gile . 

"abah nk iph0ne , xley iph0ne p0m BB p0m jd lah. nk jgx" 

berharap sesuatu yang x akn pasty . dh lah tp0m lme dh kene cury ! cian ak .bile lh nk dpt hp baru nih . nk BB or Iphone . ak mmg ngede2 nk yang mahal . mcm lah mampu kn . klu nk kena lah usahakan . tpy ak belum keje lgy lah . mcm org lain tu  xpelah dh keje . 

iph0ne , kau tggu ak  yerr . BB p0m . nty ak akn beli kau erk .

!ade yang kempunan macm ak x . haha . kite geng . !



Monday, 10 September 2012

_es0k UPSR exam !_

 
hye , lame dh ika x update bl0g kan2 , k0rang ape khabar sume , mesty chat2 kan .
hary nie nak cite sal exam UPSR .. my adik p0m ade amik upsr thn nie ..
untuk adik2 yang akan menduduki exam bes0k g00d luck yer .. d0 the best . jwb lekl0k . bace ape yang patut . moga Allah memberkatinya dan mempermudahkannya. Insyaaallah .

BERJUANGLAH UNTUK KEJAYAAN MU 
g00d luck every0ne .
same2lah kite berd0a tuk kejayaan mrke semua . amin



Saturday, 26 May 2012

happy h0liday sume


hye , skrg daa holiday time . ser0nok x .. sha xde g mne2 p0m coz adik sha ade kls tmbhan . dye exam UPSR thn nie . thn dpn sha plx yang exam . SPM lax tu . tk0pnya kn . Alhamdullillah sha p0m dh abis exam pkbs 2 mmgu lepas . lega sesangat rase nye cbb dh lme cgt tgu nk cuty . letih dh asenye asyik  hadap buku  . thn dpn nk msuk lwn chess lgy hope b0ley pgy jauh lgy .ser0nk kwn2 yng pegy h0liday tu . sha dh pegy h0liday kat langkawi ary tu  sblm cty mse tuh nk exam . smpt lgy kowt .nk tg0k gmbr  x.
katbwh nty tg0k ok .best giler .



mse nie kat pulau beras besah . rugy xdpt mndy cbb x bwk baju . hehe ...
haha . kite xsempt nt nk snap coklat yang kite beli ..bnyk kite beli smpi habis beratus-ratus . mak kite p0m membebel . mum , xpelha sekaly aje . kat kelantan mhl laa ..


k happy h0liday all , 




Friday, 18 May 2012

mid term exam ?







salam , dan selamat sejahtera . waa , skemanye kite btw , evening peeps .s0ey kite belum dapt update lgy entry sal kite pegy langkawi arytu . i am t0o buzy with my mid term exam . skrg sume tgh cbuk ngn exam kn ? bt0l x ?same wth me . actually daa 1 week kite exam tp bwu update cbb rase ary nie mcm nk update . siyes kita ckp kte x suke ngn exam . kite ade  lgy 1 week school before holiday tp tu mggu exam .  xsuke laa . kenapa dye xbuad2 awl2 . ecCe , xsuke laa . kite dh exam bm 1 & 2 , bi 1 & 2 , mth 1 & 2 , sej 1 & 2 , n bi0 2. setakat nie bi0 susa bg kite . exam yang kemarin bi0 ase mcm nk nangis je . kite x tau nk jwb ape . kite duk termenung je smpi nk abis mse bwu kite buat dgn meniru . kite buntu sgt  xtau nk jwb ape . dh susa sgt . xphm lngsg ape yang dye tnye . yang kite bce ade 2 3 je yang msuk . kte tk0p sgt kalau kite failed . nty paper 1 bi0 , kite nk buad lebih baik . dh p2 kiter kube sgt2 . kimia , fizik , addmth belum exam lagy . risau giler tpy still on9 . kte sebenarnye x sabar nk cuty cbb kite ase mls nk pegy sek0lah daa . lmbtnye abis exam kn . 2 week exam dalam 19 paper lebey kurang . waa bnyk kn . skrg da ade format bwu keluar sej kertas 3 . eee , dh la kite  xmnt sej . kite lemah sgt2 sej , tp alhamdulillah exam yang ni kite b0ley jwb cbb kite stdy bt0l2.

yey ! hari ahd kn cuty , boley la kite stdy lebih lgy . ary isnin kite ade 3 paper iaitu pi 1 & 2 n bio 1 . kite jnji kite nk buat lebih lagy bi0 . kite xnk failed . kite xnk kecewakan abah ngn mama kite .pi nty ary isnin please be nice t0o me ok ! k laa , nty kite sambung lgy , kite nk stdy dulu . klu  failed spe nk tanggung ? korang ? jgn harap laa .

ok sume , jgn lupe stdy hard ok . chaiy0k2 .
g0ood luck (!) 
jgn banyk main tau nty Allah mrh .
s0lat jgn tggl n bnyakkan berd0a .

assalamualaikum 









Monday, 30 April 2012

h0lidAY before h0liday



salam sejahtera peeps . dah dua tiga hari ni ak  x huptade bl0g . terbiar macm tu je kn . sia2 je bl0g cantik . tp enty xde yg best kn . by the way , cantik ke bl0g ak ? cantik lha kn . kau had0 ? ak berpuas haty laa c0z sume2 ak buat sendry . xsme punye dengan yang lain . ceh , perasan lebih lak ak nie . ak g0dam2 c0de sampi lha jd yang sekrang nie . waa , sejak bile pandai g0dam2 nie ?

sudaa lha , dah lari t0pik pulak dh . u guys aku actually nk bg g0od news nie . xde g0od sgt je p0m . nk ckp ak g bercuti sebelum cuti bermula . org lain cbuk nk exam ak cbuk nk p bercuti lak . dh nk buat cmne lagy ckn nk tggl ak sowang kat umh kowt . sebernarnya ofice abah ak de buat holiday untuk staf dye . kali dye buat kat langkawi . s0 macm best je kn . abh ak kn b0s . so kite org p stu family lha , tumpang sekaki . staf lain ade jgx yang bwk family . nasib baik ary ahad nie cuty , klu x comfrm p0nteng seklh , bkn comform x p . ade yang jelas x? xdekn . langkawi je . ape lah sgt kn . ade ny ak beli  kirim coklat x? b0ley2 . pasnie nty ak beli cklat bnyk2 . jgn jeles tau . haha . next enty ak buat post gmbr ok .
time for holiday

M00D : HAPPY CBB DAPAT REALESE TENSYEN CBB AK KALAH MAIN CHESS, NK BAIKI OTAK AK BALIK CBB ARY SAKIT .



Wednesday, 25 April 2012

chess punya pasal


 
hell0 peeps , ary nk ckp ak g lawan chess. actually ak x bape pndai p0m . sje nk try pengalaman .
skit otak giler ak main nan owg geneius niee . aku nye member sume terr0r .ak ? ush xley nk ckp ah , ary nie ak bwu main 4 gme . 2 mng 2 kalah . xde ah bad sgt kan . bedebar giler . kat cnie budak darjah 4 p0m dh teror main . giler ar . nty besa msty teror tuu :D . first time ms0k lawan , tk0p asenye . first time ak lwn budk xpndi main cbb tu mng . hayoo :D , sekolah faris petra hebad d0e . sep2 dye mng sume game .hurh frust giler ase bile time kalah . asenye macam owg bodoh jew .. kih3 . k lha nk g berlatih jap . huhu . daa . pray 4 me supaya mng es0k . 





Sunday, 22 April 2012

kite tensyen laa+st0ry


hye2 , evening peeps , soey lme  xupdate , mstu u all boring kan msuk i blog yg x ade bebenda nim kan . blog sy dalam pemulihan actually . i x sempat lgy nk ciapkan coz busy sesangat . xde mase . ni pon curi2 je jap . my homeworks is sejuta 6 okay , kau had0 ? haha. stress ar ary2 bnyk 2 homeworks . weekend p0n xley rehat . asyik kena blja je . fizik n +mth amat merungsingkan sy . hurh . tpy nasib baik cg fizik tuh mudah bg faham . u all nk thu x cikgu fizik ckp kt sy ape . dye ckp "gelenya laa mg nie "dye yang gelenya . org yang  kene, had0ii .  g tnye bnyk kaly p0m dye ckp ak gelenya . hurh . nie  nk mrh ni. dh lha klu nk amik pensel kat tgn mcm nk bg contoh kn skaly ngn tagn2 2 skly dye pgg . so u see sape yang genya skrg . adoii nk mrh ak . serabut2 . alamak kijo +mth setambun agy belum buat . but ak l0m abis cter . lain kite smbg k .semua subjek ad kije . nih tensyen nih . hurh (!).berlatih chess lagy . sume guna otak . hurh . serabut2 . someone help me please , i need u right syg. kepala otk sy mhu pecah . (xkn pecah p0m bena kan )
hahaha 
by the way thanks t0 all my frenzz coz sudi tunjuk ajar kite . kite hargai sgat2 .
skrg kite dh pandai sket dr dulu . (perasan lebey )
yng penting
practise make perfact
truskan uasah anda . jgn jady mcm say okey.
exam da dekat ,
aja-aja fighting .
chau lu ..




#beci ore style ckp saj0 , buad d0p . pdhal benda x bt0l p0m n xpernah dye akn buad.like just reka2 cerita



Saturday, 7 April 2012

perubahan dalam diriki


hye2 , selamat malam sume .. rindu sha  x .msty  xun . yela xde owg ambil berat p0m sal sha nie kn . al maklumlha siapa lha diri ini kan . ary nie sha nk cite , sha ase diri sha sekarang dalam perubahan . wow , perubahan dari segy ape erk ? korang nk thu  x? 
1. sha dah jarang on9 facebook . dulu 24 jam sha on9 .
2 . lebih rajin dulu malas
3xbanyak cakp dalm kelas dulu ya allah . xduk diam.
kih3 .  xbnyk p0m kn . skrg sha cume mahu jd terbaik di kalagan terbaik . harap korang doakan sha oky . 
sha p0m nk berubah jd orang yg sebaik2 nye sebab ade org ckp sha jahat . nmpk baik tpy jaht ..
xpela .redha jer . ade yang salah anggap terhadap sha . sha terima sume tuh . yela pandangan orgkn laim2 . 
sha dh p0m mulkan hidup . buang sume yang jahat2 tuh . tpy still ad yang xley tyme sha .
ape slh sha  ? . dh lha lme2 emo lax .
k lha bye .



Sunday, 18 March 2012

Contest Blog Paling Ohsem By Norfaiez Mars

hye2 , hehe . contest nie nmpk menarik la kan , sha ase nk jain lha , mne thu bertuah kn . sblm nie xpernh dpt p0m kn2 . maklum lha bel0h kite ud0h jha xlawan ynag hot2 tuh .

banner contest tu . kalau nk jain boley klik banner nim ok .
syarat-syarat
1) Wajib follow blog Faiz. Lagi satu, jika tak follow blog Faiz, automatik penyertaan anda tidak akan diterima. Mesti warganegara Malaysia, perempuan atau lelaki. Wajib add facebook Faiz, follow twitter Faiz (Untuk yang ada twitter sahaja) dan like fanpage Faiz untuk apa-apa pemberitahuan. Terjah sini kejap.
2) Wajib follow blog dan like fanpage sponsor. Senarai hadiah dan sponsor di sini.
3) Wajib letak banner berlink sebagai entry di blog anda, ambil banner di sini. Tag tiga blogger yang anda mahu, pastikan tiga blogger tersebut tahu.
4) Tarikh bermula ialah 15/3/2012 sehingga 28/4/2012. Sebarang link contest selepas tarikh tutup tidak akan diterima. Contest ini akan dibatalkan jika kurang daripada 50 penyertaan.
5) Contest ini mempunyai dua juri/hakim iaitu Faiz dan Aznie. Faiz dan Aznie akan menilai blog anda dari segi kekemasan seperti header, blog tidak terlalu berat dan tidak bersepah. Harap anda semua dapat beri kerjasama. Blog anda harus mengikut tema yang Faiz tetapkan.
6) Selesai semua syarat di atas, postkan link entry anda di ruang komen, Cbox tidak diterima. 

lepas tu saya nk tang kat beberapa orang blogger lain

sy dah ikut semua syarat . harap pihak juri berpuas aty .:D





Saturday, 17 March 2012

Contest'st Cas-sie Emily

sha nk join contest niee 
banner
nk join click banner yer
  • syarat2 dye
  • nak tag katCopy banner and link terus ke blog ini :)
  • WargaNegara Malaysian only 
  • Follow blog INI
  • Like fan pages :
  • Eva's Monchie Blog on Facebook
  • Like
  • 511
  • Letakkan banner ini disidebar anda #Sunat
  • Tag  orang rakan blogger anda 
  • Paste url entry anda di comments #Cbox tidak diterima

sy dh lalukan semua syart2 nye .
hehe.
h0pe i to be lucky lha .





Contest Blog Gorgeous by Raraa

hey2 , sha nk join contest nim . harap korang sume buley join jgx .korang kn ade bl0g yang cntk2 kn , so ape xrygy punye .mne tau ade tuah .lau nk join buleh klik banner ye syg :D
banner
syarat-syarat yang wajib dipatuhi.kih3
  • Terbuka kepada follower Raraa . FOLLOW
  • Like Fanpage Raraa CLICK
  • Like blog ni dan klik semua icon cute ni 
  • Like & follow sponsor Here
  • Buat entry tentang Contest Blog Gorgeous by Raraa sertakan banner berlink & syarat 
  • Tag 3 buddies // pastikan mereka tahu
  • Letak link entry korang di  kotak komen Raraa yang cute ni hehe bukan tagboard taw

tag kat

blog sy sy buat sendri,edit sndry . xtiru org lain.
sy dh mengikut semua syarat yang dikemkkan . so harap pihak jury berpuas aty . :D
assamalakum :D









Tuesday, 13 March 2012

i am give up wth dis *believe or not ?





saya nk cakap yang saya sudah give buat homework 
saya nk cakap saya dah malas buat homework
saya nk cakap saya dah sakit nk buat homework
saya nk cakap sy benci dah buat homework
sy nk cakap yang sy dh xde rase nk buat omwork 
sy nk ckp home work sy bnyk sesangat .


You all want to know I have a lot of homework but two subjects je lha. in 2 subjects NIM lha that a lot of homework. history homework it the most numerous. be prepared notes until chapter 3, make a mind map until chapter 10. chapter 10? can you imagine that. I also was surprised to hear that. remember there is no other school work?. It tensyan me if I like this every time the holidays. I know it all to my advantage, but not unreasonable for the work la pom teacher. I am not a robot. I am not someone else surely the teacher. I am not as efficient as others. I have only a weak in the subjects of history. I've a long way to understand the history that I learned over the years but one thing did not enter the head of my brain. sir, I am very sorry with you because I can not expand it for what my friends do. both of them can do it but I do not teachers. now I was doing school work given but a new chapter. note I have not done. I do not know whether or not for my time doing it. I do not sit day before. I do homework on it but for the subject english. I have to do 5 sample essay. thankfully, that's all ready. how to history? if not ready? forfeit replied. not what, I did not bother me wrong I was frightened because they did not make the school work. apapon I will endeavor to complete all my homework
iam soryy if i say that make anyoneheart . i just want to "luahkan perassan "



ayat bergerak di menu bar

first
design>add gadget>add html/java script
second
paste k0d nim dalam ruagan tersebut



<script language=javascript>
msg = "letak segala ayat sini";

msg = "..." + msg;pos = 0;
function scrollMSG() {
document.title = msg.substring(pos, msg.length) + msg.substring(0, pos);
pos++;
if (pos > msg.length) pos = 0
window.setTimeout("scrollMSG()",200);
}
scrollMSG();
</script>

done .right . 



letak ayat@n0te dibawah setiap p0st

i malas na ckp bnyk . just ikut tut0 oky .
DASHBOARD>DESIGN>EDIT HTML+tick expnad wigdet
tekan CTRL F , cry kod nim
<data:post.body/>
then paste k0d yang sha bg dekat kod yang korang cry td 
<hr/><center>
<b>segala huruf abx anda</b>
</center><hr/>
done right . just simple matter . priview . xde er00r . save .(!)



cute ic0n dalam coment box*beside date n the comment authors

 
hai . sje je mlm2 nie nk buat t0t0 . main angin ape p0m i don't know lha .btw i miss some one lha.
haha . i bnyk merepek kn. dh lha jom mulkan tut0. xyh layan jiwang karat i nim
nk tgk contoh dye . tg0p lha kat coment box . sebelum toh comment dulu bwu buley tg0p.
i mls na tjuk . xthu sile coment n tg0p sendry yer . hak2.i mmg kejam p0m.

FIRST
DASHBOARD>DESIGN>EDIT HMTL+tick expand widget 
tekan Ctrl F , then cry k0d nim
this one for sebelah peng0men yerp :D



data:comment.authorUrl


then gantykan degan kod dibawah nim . just simple one kn 



<b:if cond='data:comment.authorUrl'>&lt;img src=&quot;KORANG PUNYE URL IMAGE&quot;/&gt;
<a expr:href='data:comment.authorUrl' rel='nofollow'><data:comment.author/></a>



s0kay this tw0 untuk tepi date



<dd class='comment-footer'>


then gntykn dgn kod dibawh . 



<dd class='comment-footer'> &lt;img src=&quot;IMAGE URL KORUNK&quot;/&gt; <span class='comment-timestamp'> <a expr:href='data:comment.url' title='comment permalink'> <data:comment.timestamp/> </a>


nak cute ic0n boley pegy cnie
kan dh ckp . da simple one . papep0m .priview dulu. dh jd trus save klu xde eror lha .



i am give *believe or not ?


saya nk cakap yang saya sudah give buat homework 
saya nk cakap saya dah malas buat homework
saya nk cakap saya dah sakit nk buat homework
saya nk cakap sy benci dah buat homework
sy nk cakap yang sy dh xde rase nk buat omwork 
sy nk ckp home work sy bnyk sesangat .


You all want to know I have a lot of homework but two subjects je lha. in 2 subjects NIM lha that a lot of homework. history homework it the most numerous. be prepared notes until chapter 3, make a mind map until chapter 10. chapter 10? can you imagine that. I also was surprised to hear that. remember there is no other school work?. It tensyan me if I like this every time the holidays. I know it all to my advantage, but not unreasonable for the work la pom teacher. I am not a robot. I am not someone else surely the teacher. I am not as efficient as others. I have only a weak in the subjects of history. I've a long way to understand the history that I learned over the years but one thing did not enter the head of my brain. sir, I am very sorry with you because I can not expand it for what my friends do. both of them can do it but I do not teachers. now I was doing school work given but a new chapter. note I have not done. I do not know whether or not for my time doing it. I do not sit day before. I do homework on it but for the subject english. I have to do 5 sample essay. thankfully, that's all ready. how to history? if not ready? forfeit replied. not what, I did not bother me wrong I was frightened because they did not make the school work. apapon I will endeavor to complete all my homework
iam soryy if i say that make anyoneheart . i just want to "luahkan perassan "



Saturday, 10 March 2012

holiday time





Photography Images
yay!!!!! daa h0liday p0m . 3 ary daa sekarang . fusshh lega giler dpt holiday. dlme ak tguu . dh mls pegy sk0la . ayoyo xbaik tauu ckp mcm tu :D ,sekula itu penting woo . xpe lha sekaly sekalaaje . nk rest . walaupep0m  rest rest jgx tp homework bnyk w00 . bwu eppy home bnyk plx . geram betul ak . dh bnyk giler .steress la ak cmnie . dh result down2 . hurh . fr0m now i being change . haha. ak rajin sket skrg dprd dulu kn3 ?
hasrat ingin berubah kuat merasukdiri ku . ayat n0vel . kih3 . dh terpaganruh bace n0vel . ak suke giler bce n0vel2 yang ade bab2 romantik . hah > kant0i . gatal . like i care ?ikut ku diriku . haha . 



~ak tetap ak ~



Tuesday, 6 March 2012

letak cute curs0r dalam bel0g


xthu cara pasang . meh sha ajrkan ..
go to DASHBOARS>DESIGN>ADD HTML
pastu copy n paste kat dalam ruangan html tuh ok .


<style>body {cursor:url(URL CURSOR), url(URL CURSOR), auto;} </style><a href="LINK BLOG KORANG" target=_blank><div style="height: 50px; width: 50px; position: absolute; top: 0px; left: 0px;"> </div></a>


nie ade freebies cute cursur .klu berkenan ambik lha
Cute Polka Dotted Purple Bow Tie Ribbon


http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth711.png

Cute Polka Dotted Red Bow Tie Ribbon 


http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth710.png

Cute Polka Dotted Beige Bow Tie Ribbon 


http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth709.png

Cute Polka Dotted Magenta Bow Tie Ribbon


http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth708.png

Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon
http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth705.png
Cute Polka Dotted Green Bow Tie Ribbon
http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth707.png
Cute Polka Dotted Blue Bow Tie Ribbon
http://cur.cursors-4u.net/others/images8/oth706.png

Pink Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth657.png

Red Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth656.png

Purple Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth658.png

Blue Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth659.png

Green Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth660.png


Black Tiny Hand


http://cur.cursors-4u.net/others/images6/oth661.png
SELAMAT MENCUBA